Curse cu Motor Pariuri
Cursele motorizate au debutat la scurt timp dupa construirea primului motor pe benzina, iar prima intrecere organizata a avut loc la 28 aprilie 1887 la Paris pe distanta de 2 kilometri. Sapte ani mai tarziu, la 23 iulie 1894, se disputa ceea ce a ramas in istorie ca prima cursa cu motor adevarata intre Paris si Rouen pe distanta de 127 kilometri. 102 competitori s-au aliniat la startul pentru care au platit cate 10 franci intrarea. La inceputul secolului al XX-lea cursele de masini erau organizate preponderent intre orase. Astfel au aparut initiative gigant de tipul cursei Beijing-Paris pe distanta de 10.000 de km.
Echivalentul timpurilor noastre pentru acest gen de intrecere este Rally Raidul Dakar, competitie care testeaza deopotriva rezistenta echipamentelor de concurs si a pilotilor.
In SUA a aparut pentru prima data ideea construirii unor circuite dedicate curselor pe patru roti, iar Milwaukee Mile este al doilea cel mai vechi traseu de acest gen. Pe acesta sunt organizate curse inca din 1903, iar in prezent ovalul de o mila din statul american Wisconsin gazduieste curse din campionatele IndyCar si NASCAR. Cel mai vechi traseu din lume este Knoxville Raceway, unde sunt organizate curse incepand cu finalul secolului al XIX-lea. Initial acest circuit a fost ridicat pentru a gazdui curse de cai.
Sporturile cu motor au capatat o alta identitate dupa Al Doilea Razboi Mondial si au devenit discipline sportive autentice reglementate de institutii specializate. Asa a aparut Federatia Internationala de Automobilism sub umbrela careia sunt organizate toate marile intreceri pe patru roti de la Formula 1, Cursele de Anduranta si pana la Raliuri sau Turisme.
Cel mai cunoscut si indragit campionat de monoposturi din lume este Formula 1, competitie care a pornit la drum in 1950 si care in prezent genereaza cele mai mare venituri din intreg peisajul sporturilor cu motor.
In prezent pe langa spectacolul de pe circuit pasionatii curselor pot paria pe favoriti in nenumarate moduri. Cele mai bune cote sunt oferite de Partybets, o agentie care ofera doritorilor nu mai putin zece optiuni de pariuri. Se poate miza pe pilotul castigator, pe o clasare in primii 6, pe obtinerea celui mai rapid tur, pe o clasare in top 3, pe o clasare in puncte, pe incheierea cursei, pe diferenta pe care o va avea invingatorul fata de al doilea clasat si altele. Un alt pariu interesant propus de Partybets vizeaza constructorul si pilotul care va deschide seria abandonurilor intr-un Mare Premiu.
Peste ocean in SUA Formula 1 nu este la fel de indragita precum este campionatul national de turisme, cunoscut sub numele de NASCAR, sau seria de monoposturi IndyCar, al carui centru de interes este celebra cursa de 500 de mile de la Indianapolis. Cursele americane au farmecul lor oferit de desenul oval al circuitelor, majoritatea acestor intreceri desfasurandu-se pe acest gen de traseu.
La categoria turisme exista o competitie acerba intre Campionatul Mondial de specialitate organizat direct sub egida FIA, Campionatul German de Turisme (DTM), Campionatul Britanic de Turisme (BTCC) sau V8 Supercars din Australia.
O alta cursa monument in peisajul sporturilor cu motor este cursa de 24 de ore de la Le Mans, intrecere de anduranta care se constituie in punctul de referinta al noului infiintat Campionat Mondial de Anduranta. Echivalentul american pentru aceasta este cursa de 24 de ore de la Daytona care face parte din calendarul campionatului Grand-Am.
La nivelul curselor pe doua roti doua mari campionate ies in evidenta: Campionatul Mondial de Motociclism Viteza cu cele trei clase ale sale (MotoGP, Moto2 si Moto3) si Campionatul Mondial de Superbike cu clasele Superbike (1000cc) si Supersport (600cc). Si pe doua roti exista cursa de 24 de ore de la Le Mans, dar si intrecerea celebra de 8 ore de la Suzuka.